Monday, September 13, 2010

Prakata

Syukur kepada Tuhan dengan  limpah kurnianya blog ini telah berjaya disiapkan.Blog ini merupakan pengenalan kepada bidang tingkahlaku.iaitu dalam aspek pengajian dan penyelidikan dan juga mengenai sejarah ringkas tentang kajian tingkahlaku manusia pada masa kini.
  Tingkahlaku manusia merupakan satu blog yang dapat ditakrifkan sebagai satu penyisatan dan penyelidikan secara renungan dan penghujahan tentang sumber dan sifat pengetahuan manusia secara keseluruhannya berdasarkan penelitian dan pengkajian terhadap data - data yang diambil dari semua sudut.Dalam blog ini turut dibincangkan tentang masalah tingkahlaku manusia dan juga menyusun galur aliran dan tokoh yang terlibat dalam bidang kajian ini.
  Penulisan blog tentang kajian tingkahlaku ini ,sepanjang yang saya ketahui merupakan percubaan yang pertama dalam  matapelajaran Bahasa Melayu Pengurusan ,maka saya rasa tentu sekali banyak kelemahan dan kekurangannya dalam blog saya.Oleh itu saya menerima dengan hati yang terbuka sebarang pandangan dan ulasan yang membina terhadap blog yang ditulis oleh saya.

Sekian terima kasih

Gokilavanei Gnanasegaran 
Universiti  Utara Malaysia
Kolej Yayasan Melaka

No comments:

Post a Comment